Hoe werken wij?

De eerste afspraak, is bedoeld als kennismakingsafspraak. Samen bekijken we waarom je tot nu toe nog niet doet waarvan je weet wat je moet doen. Je weet immers dat je meer moet bewegen, gezonder en wellicht minder moet eten om die overtollige kilo’s kwijt te raken.

Samen met mij kom je tot de kern van waarom je niet doet wat je moet doen. We gaan bekijken wat het is dat je in het verleden heeft tegengehouden om je gewenste resultaat wel te behalen. Waarom was er toen geen commitment? Aan de hand van dit eerste gesprek bepalen we je startpunt.

Stap 2. Doelstellingen bepalen

Op het moment dat je kiest voor Team Victrix gaan we direct aan de slag. In de eerste afspraak zullen we samen een goed onderbouwde doelstelling bepalen.

We zullen door middel van een gesprek dat 30 minuten duurt een goed beeld creëren van waar je nu staat en waar we naar toe willen. Als laatste volgt een houding- en bewegingsanalyse van het lichaam, om te kijken hoe jouw lichaam zich op dit moment beweegt en waar zich eventuele disbalansen bevinden. Aan de hand van de uitkomst van de verschillende testen zal het trainingsprogramma worden samengesteld.

Stap 3. Trainingssessies

CHIVO model

Vanuit Chivo wordt er gewerkt met het IMPACT systeem. IMPACT staat voor Individueel Progressief Trainen. Volgens het impact systeem dient er eerst gewerkt te worden aan de kwaliteit van de beweging. Het systeem is opgebouwd uit de onderdelen bewegen, belasten en beproeven.

Bewegen

Bewegen is goed, maar goed bewegen is beter. Als de kwaliteit van de beweging goed is, kan er pas belast gaan worden. Als dit niet zo is, dan is er sprake van hopelijk corrigeerbare ontsporingen. Ook wordt er in deze eerste fase veel aandacht besteed aan ademhaling, bracen en rompstijfheid (core stability).

Belasten

Wanneer iemand goed en veilig kan bewegen, gaan we verder met het belasten. Dit vertaald zich in cardio- en krachttraining.

Beproeven

Kijkend naar het doel van de persoon, wordt er in een later stadium van de trainingen ook aandacht besteed aan beproeven. De trainingen kunnen wat uitdagender gemaakt worden door een stukje snelheid, evenwicht en lenigheid toe te voegen.

Stap 4. Eindevaluatie & doorstromen 

Aan het einde van het programma bekijken we waar je staat ten opzichte van je doel. Indien je je doel hebt behaald kunnen we gaan kijken naar de eventuele vervolgstappen:

  • Doorgaan met hetzelfde doel maar binnen dit doel de grens verleggen.
  • Een nieuw doel stellen en doorgaan met Personal Training, vervolgen met crossfit of andere type trainingen.
  • De frequentie van de PT sessies verhogen of verlagen.
  • Zelfstandig gaan trainen in een sportschool en onderhoud PT sessies plannen.

Meld je aan voor een GRATIS intake

Combineer Personal Training met:

Adresgegevens

Team Victrix
Helderseweg 31b
1817BA Alkmaar
06-38633384
Nico@teamvictrix.nl

Openingstijden:

Maandag t/m vrijdag: 9.00-22.00
Zaterdag: 9.00-14.00
Zondag 9.00-12.00